Německá média naprosto selhala
Internetový server „Novinky cz.“ zveřejnil 26. 7. 2017 článek o výsledcích výzkumu Hamburské mediální školy a Univerzity Lipsko k informování o migrační krizi. Článek nese název: “Německá média naprosto selhala. K uprchlíkům nebyla kritická“, tvrdí analýza.
V článku se mimo jiné praví:
»Nejvýznamnější německé deníky, od Frankfurter Allgemeinen, Süddeutschen Zeitung, Die Welt, Bild přes regionální noviny, přijaly za svou rétoriku politiku kancléřky Angely Merkelové. Nekriticky přijala slogany politických elit a jejich eufemisticky přesvědčivou dikci. Média hlásala hesla „vítací kultury“, uvádí se ve studii. Kdo se díval na tuto oficiální vládní linii skepticky, ten se stal v očích novinářů xenofobem.«
V další části se konstatuje:
»Kritici byli poučováni a „školeni“ argumenty, že Německo pro svou ekonomiku potřebuje stovky tisíc migrantů jako pracovní sílu a díky uprchlíkům se vyřeší problémy se stárnutím německé populace. Vedoucí týmu analytiků Michael Haller upozorňuje na skutečnost, že lidé s odlišným nebo kritickým názorem byli umlčeni, báli se, že se stanou “morálním vyvrhelem“. Rozjela se tak „spirála mlčení“, uvádí studie. Lidé navíc ztratili důvěru v média a začali je označovat za lživá.«
A v závěru článku se uvádí:
»Změna ve stylu informování přišla podle autorů studie až po sexuálních útocích v německých městech během silvestrovských oslav v roce 2015.«
Poznámka zpracovatele:
Nezklamala média, ale novináři, u nás v čele s ČT. Jakže to říkal Miloš Zeman o novinářích „… nejvíce debilů na metr čtvereční“.
Zpracoval: Milan Peša